İptal-İade Koşulları

İptal ve İade Süreçleri Hakkında Bilgilendirme

 

Sayın Müşterimiz iptal ve iade süreçleri hakkında tarafınızı bilgilendirmek isteriz. TOLUNAY AKYÜZ/ VİANELLE web sitesi veya mobil uygulaması üzerinden oluşturmuş olduğunuz siparişlerinizden/satın almış olduğunuz ürünlerinizden; cayma hakkı istisnası kapsamında olmayan ürünleri teslim tarihinden itibaren 14 gün içinde cayma hakkınızı kullanarak iptal veya iade edebilirsiniz. Cayma hakkı istisnası kapsamında olmayan ürünlerin iadesi yapılamamaktadır. Ayıplı olan ürünlerinizi aşağıda yazılı kurallara uyarak ayıp gerekçesiyle iade edebilirsiniz.

 

İptal ve İade Süreci

 

Sipariş iptali, ürün tarafınıza henüz ulaşmadan önce sistem üzerinden gerçekleştirilmiş olan işlem olup bu durumda ürün tarafınıza teslim edilmeden sipariş iptal edilmektedir. İade ise, ürünün teslimi sırasında veya ürün teslim alındıktan sonra gerçekleştirilen ürünün iadesi işlemidir.  Ürününüzün faturası sisteme yansımamış (doğrulanan üyelik e-posta adresinize veya SMS ile siparişinize ait telefon numaranıza gönderilmemiş) ise sipariş iptal talebinde bulunabilirsiniz. Ürün faturası sisteme yansımış (doğrulanan üyelik e-posta adresinize veya SMS ile siparişinize ait telefon numaranıza gönderilmiş) ise iade talebinde bulunabilirsiniz. Yalnızca işbu metinde yer alan koşulları sağlaması halinde iptal/iade hakkınızı kullanabilirsiniz.

 

Üyelik hesabınız ile giriş yaparak vermiş olduğunuz siparişinizi iptal etmek veya ürünlerinizi iade etmek için uygulamamız/web sitemizde yer alan “Profilim” menüsündeki “Siparişlerim” sayfasına giderek siparişlerinize ulaşabilir ve “Sipariş Detayı” sayfasından iade talebinizi oluşturabilirsiniz.

 

Üye olmadan vermiş olduğunuz siparişinizi iptal etmek veya ürünlerinizi iade etmek için “Profilim” menüsündeki “Siparişlerim” ekranlarını veya ‘’Yardım’’ alanında yer alan ‘’Sipariş Takip’’ sayfasını takip etmeniz ve açılan pencerede cep telefonu bilgisi istenen alana, siparişinizi oluştururken iletmiş olduğunuz cep telefonu numaranızı yazarak “Siparişlerim” sayfasından tüm siparişlerinizi görüntüleyebilirsiniz. Açılan sayfada “Sipariş Detayı – İade Talebi Oluştur – Ürün ve İade Sebebi” adımlarını takip ederek iade talebinizi oluşturabilirsiniz.

 

Ürünleri, ekranda çıkacak olan TOLUNAY AKYÜZ/ VİANELLE’in öngördüğü taşıyıcı kargo firmasına ait ücretsiz iade gönderi kodunu kullanarak 10 gün içinde size en yakın şubeden tarafımıza geri gönderebilirsiniz. İade gönderi kodunuzu kaybetmeniz halinde “Profilim” menüsündeki “Siparişlerim” sayfasına giderek “Takip Numarası” sayfasından görüntüleyebilirsiniz.

 

İptal ve iade süreçlerine ilişkin talep ve sorularınıza ilişkin olarak 09:00 – 22:00 saatleri arasında Canlı Destek üzerinden bize yazabilir veya 0362…. numarasından Müşteri Hizmetlerimizi arayabilirsiniz. Mağazalarımızdan iade seçeneğimiz bulunmamaktadır.

 

İade talebiniz kapsamında tarafımıza geri göndereceğiniz ürünün TOLUNAY AKYÜZ/ VİANELLE tarafından öngörülen taşıyıcı firmaya teslim edilmesinin ardından, taşıyıcı firma tarafından paylaşılacak olan takip numarasının tarafınızca muhafaza edilmesi ve ihtiyaç olması halinde, firmamız ile paylaşılması gerekmektedir.

 

İade talebiniz kapsamında tarafımıza geri göndermiş olduğunuz ürünler, depo adresimize teslim edildikten sonra tarafımızca incelenecek ve bu işlemler, 7 iş günü içerisinde tamamlanarak tarafınıza bilgilendirme sağlanacaktır. Tedarikçi firmalarımız tarafından gönderimi ve/veya teslimatı sağlanan ürünlerin iadesinin ilgili tedarikçi firmaya yapılması gerekmektedir. Tedarikçi firmalara ilişkin adres bilgileri için lütfen tarafımızla irtibata geçiniz.

 

İade talebiniz olumlu sonuçlandığında, ilgili ürün durumu “İade Edildi” olarak görülecektir. Eş zamanlı olarak ücret iadesine ilişkin talimat, alışveriş aşamasında kullanılan kartın ait olduğu bankaya verilecektir. Ücret iadesi yapıldığında tüketicinin üyelik mail adresine e-posta ile bilgilendirme yapılmaktadır. Belirtmek isteriz ki, ücret iadesinin hesabınıza yansıma süresi, işlem yapılan bankaya göre 1-8 iş günü arasında değişebilmektedir.

 

İptal ve İade Koşulları

 

Tüm İadelerinizde;

 

İade edilmek istenen ürünlerin, tüm aksesuarları ve siparişe ilişkin fiş veya fatura aslı ile birlikte tarafımıza gönderilmesi gerekmektedir.  İade etmek istediğiniz ürün, tarafınıza sevk irsaliyesi ile birlikte teslim edilmiş ise sevk irsaliyesinin bir nüshası, ürün ile birlikte tarafımıza geri gönderilmelidir. Sevk irsaliyesinin bulunmaması halinde bir A4 kağıdına sipariş numarası, ürüne ilişkin bilgiler, ad, soyad, telefon numarası ve iade sebebi yazılarak ürün ile birlikte tarafımıza gönderilmelidir. Ürünle birlikte alınan hediye ya da kampanyalı ürün varsa, ilgili ürünler de iade olarak gönderilmelidir.

 

Siparişinize ilişkin fatura oluşturulmuş ise söz konusu siparişin iptal edilmesi mümkün değildir. Böyle bir durumda, bu siparişlere ilişkin olarak iade talebi oluşturmanız veya tarafınıza gönderilen siparişi teslim almayarak iade sürecini başlatmanız gerekmektedir.

 

Ayıplı Ürün İadelerinizde;

 

Teslimat esnasında, kargo görevlisinin yanında gönderinizin paketini/ambalajını ve kurulum gerektirmeyen ürünlerde ürünü kontrol etmelisiniz. Paket/ambalajında hasar varsa ve ürünü teslim almak istemiyorsanız, ürünü teslim almadan hasar tespit tutanağı ile birlikte kargo görevlisine teslim ederek iade süreci başlatabilirsiniz. Paketi/ambalajı hasarlı olan gönderiyi teslim almak istemeniz halinde, kargo görevlisi ile birlikte hasar tespit tutanağını tutmanız gerekmektedir. Ürünü sonradan iade etmek istemeniz halinde, ürünü bu tutanak ile birlikte firmamıza göndermeniz gerekmektedir.

 

Kurulum gerektirmeyen ürünlerde, paket/ambalajda hasar yoksa teslimat tutanağını imzalayarak ürünü teslim alınız. Kargo görevlisinin yanında ürünü mutlaka kontrol ediniz. Siparişteki ürünlerden herhangi birinde hasar ya da deformasyon varsa, iade işlemi yapabilmemiz için mutlaka kargo hasar/durum tespit tutanağını kargo görevlisi ile birlikte düzenleyiniz. Ürünü iade etmek istemeniz halinde, ürünü bu tutanak ile birlikte firmamıza göndermeniz gerekmektedir.

 

Kurulumu yetkili servis tarafından yapılması gereken ürünlerde, dış ambalajda sorun yoksa ürünü teslim alınız ve kurulum için servisle irtibata geçiniz. Ürünün mutlaka servis tarafından açılması ve kontrol edilmesi gerekmektedir. Üründe herhangi bir hasar ya da arıza olması durumunda servis raporu ile birlikte işlem yapılabilecektir. Ürünün dış ambalajında sorun varsa ürünü teslim almayabilir ya da kargo durum tespit tutanağı ile teslim alabilirsiniz. Ürünle ilgili tutanak ya da servis raporunuz varsa; iade formunu doldurarak ürünü ve raporu/tutanağı firmamıza gönderebilirsiniz.  Hasarlı ürünlerde firmamızca işlem yapılabilmesi için tutanak tutulmuş ya da servis raporu hazırlanmış olması gerekmektedir. Bu işlemlerin tamamlanması müşterilerimizin sorumluluğundadır.

 

Elektronik Ürünlerde ve Kurulumu Yetkili Servis Tarafından Yapılması Gereken Ürünlerde İptal ve İade Koşulları

 

Yukarıda belirtilen şartlara ek olarak elektronik ürünlerin ve kurulumu yetkili servis tarafından yapılması gereken ürünlerin iadesinde aşağıdaki şartlara uyulması gereklidir.

 

Televizyon, görüntü sistemleri, cep telefonu, tablet, notebook, buzdolabı, bulaşık makinesi gibi elektronik ürünlerin her türlü iadesi, ürünlerin iadeye uygun olduğuna ilişkin yetkili servis raporu alınması halinde yapılabilmektedir. Bu ürünlerin, tüm aksesuarları ile birlikte tarafımıza iade edilmesi gerekmektedir.

 

Kurulumu yetkili servis tarafından yapılması gereken ürünlerin yetkili servis dışındaki kişiler tarafından kurulması halinde ürünün garanti kapsamında değerlendirilmesi ve iade işleminin gerçekleştirilmesi mümkün olmamaktadır.

 

Kurulum esnasında yetkili servis tarafından üründe bir ayıp tespit edilmesi halinde hasar tespit tutanağı düzenlenmesi gerekmektedir. Böyle bir tespit tutanağı bulunmaması halinde iade işlemi gerçekleştirilmemektedir.

 

Tarafınıza teslim edilen elektronik ürünler, ilgili mevzuatta belirtilen kapsam ve süre dahilinde, yetkili servis garantisinde bulunmaktadır. Elektronik ürünlerde yaşanan sorunlar ya da ayıplı mal sebebiyle yapılacak iadeler ancak yetkili servis tarafından iadeye uygun olduğu belgelendikten sonra tarafımızca tüm aksesuarları ile birlikte iade olarak kabul edilmektedir. Bazı elektronik ürünlerde garanti belgesinin kaşelenmesi için elektronik ürünlerin kutusu açılmakta ve orijinal ambalajı açık şekilde teslim edilmektedir. Söz konusu elektronik ürünlerde bu nedenle kutunun açık olması iade sebebi olarak kabul edilmemektedir.

 

Cayma Hakkı Kapsamındaki İadelerinizde;

 

TOLUNAY AKYÜZ/ VİANELLE web sitesi veya mobil uygulaması üzerinden satın almış olduğunuz ürünleri, burada belirtilen kurallara uyarak herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin ürünlerin tarafınıza teslim edildiği günden itibaren 14 gün içinde cayma hakkı kapsamında iade edebilirsiniz.

 

TOLUNAY AKYÜZ/ VİANELLE, ürünü kendisinin geri alacağına dair bir teklifte bulunmadıkça, cayma hakkını kullandığınıza ilişkin bildirimi yönelttiğiniz tarihten itibaren on gün içinde ürünü TOLUNAY AKYÜZ/ VİANELLE’e geri göndermeniz gerekmektedir.

 

Cayma hakkınızı kullanabilmeniz için yasal süresi içinde tarafımıza bu hakkınızı kullandığınızı işbu metinde belirtilen yolları takip ederek; web sitesi, elektronik posta veya taahhütlü mektup ile bildirmeniz yeterlidir. Cayma hakkı kapsamında iadesi yapılmak istenen ürünlerin kullanım talimatlarına uygun olarak kullanılmış, orijinal kutuları veya ambalajları bozulmamış, ekonomik değerini ve yeniden satılabilirlik özelliğini yitirmemiş ve hasar almamış olması gerekmektedir. Aksi halde, TOLUNAY AKYÜZ/ VİANELLE’in ürünün değer kaybından kaynaklı zararlarını talep etme hakkı bulunmaktadır.

 

Cayma Hakkının Geçerli Olmadığı Durumlar

 

Cayma hakkını kullanmak istediğiniz üründe meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu olmamanız için, söz konusu ürünü cayma süresi içinde işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullanmanız gerekmektedir. Ürünün mutat kullanımı dışına çıkılması, tüketicinin kusuru sebebi ile üründe değer kaybının meydana gelmesi veya makul kullanım ölçüsünün dışına çıkılması halinde firmamız nezdinde oluşabilecek zararlardan tarafınız sorumludur.

 

Son olarak mevzuatımız gereğince, aşağıdaki sözleşmelere ilişkin olarak cayma hakkının kullanılamadığını belirtmek isteriz:

 

  • Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
  • Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler (Örn: perde ve benzeri ölçü verilerek alınan, Alıcı’ya özel imal edilen ya da dikilen ya da satışa arzındaki durumu Alıcı talebine istinaden değiştirilen, kişiye özel uyarlanan ürünler),
  • Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
  • Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
  • Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
  • Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
  • Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
  • Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
  • Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
  • Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

 

İptal ve iade süreçlerimizde 6502 sayılı Kanun, Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği ve sair mevzuata uygun hareket ettiğimizi, burada yazmayan konularda ilgili mevzuat hükümlerini inceleyebileceğinizi belirtmek isteriz. 

 

Adres: Kale mah. 19 Mayıs Bulvarı Cumhuriyet İşhanı No:10/1 İlkadım/SAMSUN 

Telefon: 0 530 112 97 55

Mail: [email protected]

Müşteri Hizmetleri: 0 530 112 97 55

Kayıtlı Meslek Odası: Samsun Emlak komisyoncuları ve muameleciler arzuhalciler matbaa tabela ve reklamcılar çicekciler hediyelik eşyacılar kağıt ve alçı dekorasyoncular esnaf odası

 

cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR